Polub Red Focus i bądźmy w kontakcie:

Jak zdobyć pierwszego klienta w fotografii cz.2

…Notuj ile dane zlecenie zajęło ci czasu. To jest niezwykle istotna sprawa. Jak to ma wyglądać? Jeśli robisz zdjęcia w restauracji, w barze to napisz sobie: podróż trwała tyle i tyle czasu, rozkładanie sprzętu tyle i tyle, same zdjęcia, przestoje, rozliczanie z materiału tyle a opracowanie zdjęć tyle. To jest cały proces od zawarcia umowy do realizacji i oddania zdjęć. Pisz ile to wszystko zajmuje czasu. Zbieraj coraz więcej danych w tabelki w zależności od rodzaju zdjęć (kulinarne, studyjne, portrety etc.). Później będzie to jedna ze składowych, która pomoże ci ustalić, jak powinieneś wycenić swoją pracę.

Zapisuj sobie także pewne ustawienia, które później ułatwią Ci pracę.

Rób zdjęcia z planów zdjęciowych, fotografuj te plany tak, żebyś miał później gotowe rozwiązania: zapisuj proporcje światła. Nie muszą to być wartości konkretne tylko bezwzględne, np. z tyłu lampa w fotografii kulinarnej wartość 4, światło wypełniające 1,5 i drugie światło wypełniające 1. Rysuj sobie lub zrób zdjęcie z planu zdjęciowego. To jest niezwykle ważne, ponieważ później za każdym razem na tej karteczce będzie konkretna informacja i będziesz oszczędzać czas. Nie będziesz musiał eksperymentować.

Zbieraj dobre zdjęcia. Gdy będzie ich już całkiem sporo i będzie można się pochwalić, powiedzmy że to będą 3-4 sesje zdjęciowe, to wtedy powstaje pewien materiał zdjęciowy i w oparciu o twoje zdjęcia, które do tej pory wykonałeś będzie można zbudować stronę www. To będzie takie miejsce, gdzie klient będzie przychodził i będzie oceniał twoje zdjęcia. Być może będzie się decydował w przyszłości na usługi z twojej strony. Budowanie strony internetowej jest naprawdę proste, jeśli nie umiesz tego zrobić albo nie wiesz jak, załóż fanpage, albo poproś kogoś z rodziny czy znajomych, kto mógłby ci pomóc.

Jeszcze jedna ważna sprawa. Można przenosić zaufanie.

To znaczy, że jeśli robisz dobre zdjęcia pejzażowe jest spora szansa, że będziesz robił także dobre zdjęcia portretowe.  I może się zdarzyć, że klient patrząc na twoje bardzo dobre zdjęcia przyrody i postawione obok nich zdjęcia noworodków, w których dopiero raczkujesz, oceni te drugie przez pryzmat pierwszych. Zatem w portfolio możesz mieć sporo innych zdjęć i tylko kilka sesji zdjęciowych z nowego tematu, z którego jeszcze nie czujesz się tak pewnie. Ludzie jednak zaufają, że skoro jesteś tak dobry w tych pejzażach, to w portretach też będziesz, chociaż zrobiłeś ich zdecydowanie mniej niż krajobrazów. Poza tym, skoro znasz podstawy fotografii, możesz je przenieść na inną kategorię fotograficzną. Trening czyni mistrza.

Daj sobie na to czas. To nie tak, że wszystko nagle się stanie. To nie będzie wszystko w ciągu tygodnia czy miesiąca. Nie zniechęcaj się i nie poddawaj. Daj sobie czas, to jest bardzo ważne. Jesteś na długim dystansie a nie na sprincie.

(Na podstawie kursu Tajemnice Sukcesu Fotografa)

Spodobało się? Chcesz więcej? Pobierz darmowe, półtoragodzinne szkolenie Jak Pozyskać Pierwszego Klienta:

zapisz mnie na darmowy kurs

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Nie ma więcej wpisów

Darmowy poradnik wideo:
Jak zacząć zarabiać na fotografii?

JAK POZYSKAĆ PIERWSZEGO KLIENTA?
Czas trwania 1h 26 minut.

Podziel się tym z przyjaciółmi